Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies

Din søgning gav 53 resultater

  • MV-Taselvbord-164 (1)

    Får ved Vadehavet - Begrebsnet (MV-Taselvbord-164)

    Lav i fællesskab en stort begrebsnet på tavlen, hvor elevernes umiddelbare viden og erfaringer med får kommer på skrift. Efterfølgende trækkes der streger mellem emner/begreber, som passer sammen. Opgaven aktiverer elevernes forforståelse og er egnet...

  • MV-Taselvbord-167 (2)

    Får ved Vadehavet - Årshjul (MV-taselvbord-167)

    Eleverne lærer om årets gang for får ved Vadehavet og sætter det i relation til måneder og årstider. Eleverne tegner fårets årshjul mht. klipning, græsning, læmning osv. Opgaven passer sammen med de andre opgaver om Får ved Vadehavet.

  • MV-Taselvbord-22X

    Fødekæder i Vadehavet (MV-Taselvbord-22)

    Eleverne ser på en illustration af fødekæder fra Vadehavsområdet. De undrer sig og dette bruges til en gennemgang eller klassesamtale

  • MV-Taselvbord-27

    Hvor mange (MV-Taselvbord-27)

    Gå videnskabeligt til værks og bestem antallet af dyr på jeres lokale vadeflade. Der er meget mere liv end I tror.

  • MV-Taselvbord-55

    Vadehavsjagten (MV-Taselvbord-55)

    Ved at gå på jagt efter Vadehavets dyreliv med et afkrydsningsskema og en simpel artshåndbog lærer eleverne om arter og artsrigdom i Vadehavet.

  • MV-Taselvbord-56

    Billedkunst og naturens elementer (MV-Taselvbord-56)

    Hvordan kan man gengive naturen? Findes der korrekte måder at fremstille den på? Og hvordan kan man gøre sig billeder af de naturfænomener, som man ikke umiddelbart kan se eller sanse? Med udgangspunkt i disse overordnede spørgsmål skal eleverne...

  • MV-Taselvbord-26

    Mikroalger - Bund og vand (MV-Taselvbord-26)

    Den mikroskopiske planteproduktion er en meget vigtig del af Vadehavet som led i at Vadehavet er et vigtigt fødeområde for mange dyrearter.

  • MV-Taselvbord-19

    Sno dig (MV-Taselvbord-19)

    Sno dig er et taktilt materiale til indlæring eller repetition af navnestof. Vi har lavet en lettere udgave med Vadehavets dyreliv og en sværere med arterne hver for sig.

  • 2015 MV-Taselvbord-54

    Det frodige Vadehav (MV-Taselvbord-54)

    På trods af sit golde udseende er Vadehavet lige så frodigt som en kornmark. Gennem arbejdsark introduceres eleverne til emnet ”Det store ta’ selv bord”.

  • MV-Taselvbord-166

    Får ved Vadehavet - Grubletegning eller grublebilleder (MV-Taselvbord-165)

    Eleverne får aktiveret deres forforståelse gennem grublespørgsmål, som den lille pige på tegningen stiller. Det bliver gennem samtale tydeligt, hvad elevgruppen ved på forhånd og nye spørgsmål kan opstå til det videre arbejde. Brug opgaven, som...

Indtast f.eks. opgavenummer