Eleverne lærer om Vadehavet med fokus på rødspættens og ulkens tilpasninger. Dette gøres i et brætspil med spørgsmål som produceres af eleverne ved hjælp af opl..
Lav i fællesskab en stort begrebsnet på tavlen, hvor elevernes umiddelbare viden og erfaringer med får kommer på skrift. Efterfølgende trækkes der streger melle..
Eleverne får aktiveret deres forforståelse gennem grublespørgsmål, som den lille pige på tegningen stiller. Det bliver gennem samtale tydeligt, hvad elevgruppen..
Eleverne lærer om årets gang for får ved Vadehavet og sætter det i relation til måneder og årstider. Eleverne tegner fårets årshjul mht. klipning, græsning, læm..
Eleverne ser på en illustration af fødekæder fra Vadehavsområdet. De undrer sig og dette bruges til en gennemgang eller klassesamtale
Gå videnskabeligt til værks og bestem antallet af dyr på jeres lokale vadeflade. Der er meget mere liv end I tror.
Ved at gå på jagt efter Vadehavets dyreliv med et afkrydsningsskema og en simpel artshåndbog lærer eleverne om arter og artsrigdom i Vadehavet.
Hvordan kan man gengive naturen? Findes der korrekte måder at fremstille den på? Og hvordan kan man gøre sig billeder af de naturfænomener, som man ikke umiddel..
Den mikroskopiske planteproduktion er en meget vigtig del af Vadehavet som led i at Vadehavet er et vigtigt fødeområde for mange dyrearter.
Sno dig er et taktilt materiale til indlæring eller repetition af navnestof. Vi har lavet en lettere udgave med Vadehavets dyreliv og en sværere med arterne hv..
Indtast f.eks. opgavenummer