Vi benytter cookies til at forbedre brugeroplevelsen.Læs mere om cookies

Din søgning gav 25 resultater

  • 2015-MV-Liv-nu-155

    VadehavsReklamer (MV-Liv-nu-155)

    Her finder du reklamer for Vadehavsprodukter, samt en analysemodel lige klar til at printe. Eleverne arbejder med analyse og fortolkning af reklamerne individuelt eller i grupper. Supplerende kan de selv lave reklamer.

  • MV-Taselvbord-164 (1)

    Får ved Vadehavet - Begrebsnet (MV-Taselvbord-164)

    Lav i fællesskab en stort begrebsnet på tavlen, hvor elevernes umiddelbare viden og erfaringer med får kommer på skrift. Efterfølgende trækkes der streger mellem emner/begreber, som passer sammen. Opgaven aktiverer elevernes forforståelse og er egnet...

  • 2015-MV-Liv-nu-143

    Vadehavet som verdensarv - Hvad er arv? (MV-Liv-nu-143)

    For at aktivere elevernes forforståelse i forhold til verdensarv tales sammen i dobbeltcirkler om spørgsmålene: Hvad du tænker på, når du hører ordet ARV, Hvad har VÆRDI for dig?, Har du ARVET noget efter nogen? Hvad vil nogen arve efter dig?

  • 2015-MV-Liv-nu-145

    Vadehavet som verdensarv - Rollelæsning og To-kolonne-notat (MV-Liv-nu-145)

    Der er findes en del foldere og tekster om Verdensarv Vadehavet. Lad eleverne grundigt læse disse tekster. Enten i grupper ved at bruge CL-strukturen 'Rollelæsning' eller ved at arbejde med at gøre notater om teksten indhold i et 'To-kolonne-notat'.

  • 2015-MV-Liv-nu-146

    Vadehavet som verdensarv - Hvor er der ellers verdensarv (MV-Liv-nu-146)

    Ud over Vadehavet er godt 1000 andre steder i verden udpeget som verdensarv. Lad eleverne undersøge, hvad der er for steder, der udpeget i Danmark/rigsfælleskabet og i resten af verden. Lav et kort i klassen med de steder, der er arbejdet med. Lad...

  • 2015-MV-Liv-nu-157 (1)

    Mit landskab plus og minus (MV-Liv-nu-157)

    Det landskab vi vokser op i, er en del af os på godt og ondt. Det er en del af vores nutid og den fremtid vi drømmer om. Denne opgave er en øvelse for eleverne i at klarlægge og udtrykke hvad de synes er "plus" og "minus" i deres verden, deres...

  • Verdensarv i fare - Katrine

    Vadehavet som verdensarv – Verdensarv i fare (MV-Liv-nu-161)

    At være udpeget som verdensarv er ikke endegyldigt. Man kan miste sin udpegning, hvis man ikke passer godt på den eneståede og universelle værdi. Det er måske ved at ske for Great Barrier Reef. Eleverne læser artiklen Verdensarv i fare - Et eksempel...

  • Verdensarv Vadehavet - En enestående oplevelse

    Vadehavet som verdensarv – Se film (MV-Liv-nu-162)

    Se en lille introfilm om Verdensarv Vadehavet. Brug filmen i sammenhæng med de andre opgaver om Vadehavet som verdensarv.

  • NPV VAVH kort (1)

    Vadehavet som verdensarv – Nationalpark og verdensarv (MV-Liv-nu-163)

    Det danske Vadehav blev først udpeget til nationalpark, der på til verdensarv, og verdensarvsudpegningen gælder det hele Vadehavet i både Holland, Tyskland og Danmark samlet. Eleverne sammenligner grænserne for nationalparken og verdensarven og...

  • MV-Taselvbord-169

    Får ved Vadehavet - Vi ser på maver, mule og klove (MV-taselvbord-169)

    Eleverne lærer, hvordan fårene afgræsser og er med til at passe digerne og forlandet ved Vadehavet. Eleverne lærer, hvordan får græsser og hvordan en drøvtyggermave fordøjer planter, samt får viden om mule og klove. Opgaven passer sammen med de...

Indtast f.eks. opgavenummer