Her finder du reklamer for Vadehavsprodukter, samt en analysemodel lige klar til at printe. Eleverne arbejder med analyse og fortolkning af reklamerne individue..
Lav i fællesskab en stort begrebsnet på tavlen, hvor elevernes umiddelbare viden og erfaringer med får kommer på skrift. Efterfølgende trækkes der streger melle..
Det danske Vadehav blev først udpeget til nationalpark, der på til verdensarv, og verdensarvsudpegningen gælder det hele Vadehavet i både Holland, Tyskland og D..
For at aktivere elevernes forforståelse i forhold til verdensarv tales sammen i dobbeltcirkler om spørgsmålene: Hvad du tænker på, når du hører ordet ARV, Hvad..
Der er findes en del foldere og tekster om Verdensarv Vadehavet. Lad eleverne læse disse tekster grundigt. Enten i grupper ved at bruge CL-strukturen 'Rollelæsn..
Ud over Vadehavet er godt 1000 andre steder i verden udpeget som verdensarv. Lad eleverne undersøge, hvad der er for steder, der udpeget i Danmark/rigsfælleskab..
Det landskab vi vokser op i, er en del af os på godt og ondt. Det er en del af vores nutid og den fremtid vi drømmer om. Denne opgave er en øvelse for eleverne..
At være udpeget som verdensarv er ikke endegyldigt. Man kan miste sin udpegning, hvis man ikke passer godt på den eneståede og universelle værdi. Det er måske v..
Se en lille introfilm om Verdensarv Vadehavet. Brug filmen i sammenhæng med de andre opgaver om Vadehavet som verdensarv.
Eleverne lærer, hvordan fårene afgræsser og er med til at passe digerne og forlandet ved Vadehavet. Eleverne lærer, hvordan får græsser og hvordan en drøvtygger..
Indtast f.eks. opgavenummer